Thursday 24 May 2012

UntUk Apa RaSA iNi..




Aku tiada apa melain ENGKAU yang menjadikan aku ada apanya...
seadanya aku dengan kurniaMU..

Aku lemah tanpa rahmat kekuatan yang ENGKAU berikan kepadaku..
Aku tidak berdaya tanpa tenaga yang ENGKAU berikan kepadaku..

Ilmu ini ilmu MU.... Harta ini harta MU... Nyawa ini nyawa MU...
Semua adalah milik MU...

Andai ENGKAU takdirkan semuanya bukan milikku...
Maka tiadalah Sesiapapun yang mampu memberikannya kepadaku...
Namun YA ALLAH... aku memohon kepadaMU dengan sepenuh harap..
Jadikanlah semua itu mampu ku genggam dalam tapak tanganku YA ALLAH..
Agar aku tegar menjadi Hambamu sebaiknya yang sentiasa taat padaMU... Khalifah sebaiknya untuk diriku dan pimpinanku... Anak Solehah untuk kedua ibu bapaku.. adik berjasa kepada semua adik-beradikku.. Sahabat berguna untuk sahabt-sahabatku.. anak didik terbaik untuk para murabbiku...
Semua ini hanya untukMU ya RABB....

Seadanya aku... Hanya untukmu...
Dan tiada yang lain selain ENGKAU tempat aku meminta dan berdoa..
Kuatkan kami yang Sentiasa teruji dengan emosi sedih yang meluluhkan sang jiwa dan raga..


No comments:

Post a Comment