Thursday 7 June 2012

PeNgAkUaN


yang maha dekat.. dekat di hati dan selalu ada.. Ada untuk kita.. Kita??? adakah kita selalu ada untukNYA...?

dekatnya DIA umpama dekatnya jarak urat diri sendiri... kasihnya DIA melebihi kasih Ibu sendiri.. Tahunya dia  kerana dialah pengatur dan perancang ciptaannya sendiri.

Kenapa diri selalu terleka... kenapa diri sering teralpa.. Kenapa diri kerap kali terlupa..
PENGAKUAN sang penggoda.. janjinya untuk menyesatkan kita hinggalah ke akhir dunia..

Jom kita usaha bersama-sama!! ingat janji ALLAH sentiasa bersama kita... baca dan fahami PENGAKUAN ini dan sama-samalah kita bertindak memilih jalan yang selayaknya untuk diri kita sendiri..



Surah Ibrahim 14:22
Dan SYAITAN berkata ketika perkara (hisab) telah diselesaikan,"Sesungguhnya ALLAH telah menjanjikan kepadamu janji yang benar, dan akupun telah menjanjikan kepadamu tetapi aku menyalahinya.Tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu, melainkan (sekadar) aku menyeru kamu lalu kamu mematuhi seruanku, Oleh sebab itu janganlah engkau mencerca aku, tetapi cercalah dirimu sendiri. Aku tidak dapat menolongmu, dan kamu tidak dapat menolongku. Sesungguhnya aku tidak membenarkan perbuatanmu mempersekutukan aku (dengan ALLAH) sejak dahulu." Sungguh orang yang zalim akan mendapat siksa yang pedih.


Pengakuan ini tercatat dalam surat cinta ALLAH kepada kita. sedangkan Syaitan sendiri tidak membenarkan perbuatan kita mendua atau menyamakan sang pencipta dengan lainya. Jangan biarkan diri kita termakan hasutannya.. jangan kita biarkan diri kita melakukan ajakkannya...


Kukuhkan benteng akidah. rebutlah cinta ALLAH dengan menjauhi godaannya. tujuan sang penggoda tiada lain hanya untuk menjadikan kita sesat sepertinya.. Kita x mahukan......

ALLAH pesan dalam surah Al-A'raf 9:200
Dan jika syaitan datang menggodamu, maka berlindunglah dengan ALLAH. Sungguh DIA Maha Mendengar, Maha Mengetahui.


P/S selain dengan tindakan, lazimkanlah lidah kita untuk mengucap :


Aku berlindung kepada ALLAH daripada gangguan syaitan yang direjam..



No comments:

Post a Comment